Ετικέτες

, , , , , , ,


otroscuentos__

.

 Tango ή μπρα ντε φέρ με την εξουσία;

.

Μια νέα πρόταση πολιτικής οργάνωσης έθεσε η Ζαπατιστική κοινότητα του Εθνικοαπελευθερωτικού Ζαπατιστικού Στρατού (EZLN) της νότιας Πολιτείας Τσιάπας στο Μεξικό, κατά το Πέμπτο Εθνικό Ιθαγενικό Κογκρέσο που έλαβε χώρα από τις 9 μέχρι τις 14 Οκτώβρη του 2016 στο CIDECI–UNITIERRA, στην Τσιάπας.

Οφείλω να σημειώσω ότι μετά την παραπάνω  ανακοίνωση ακολούθησε νέα>>> με τίτλο
«Μια ιστορία στις 17 Νοεβρίου 2016 με την οποία ανάμεσα στα άλλα γράφει:

«Όχι, ούτε ο EZLN ως οργάνωση, ούτε καμιά, κανείς από τα κομμάτια του πρόκειται να συμμετάσχει σε κάποια «θέση για λαϊκή εκλογή» στην εκλογική διαδικασία του 2018.

Όχι, ο EZLN δεν θα μετατραπεί σε πολιτικό κόμμα.

Όχι, ο EZLN δεν θα παρουσιάσει κάποια ιθαγενή ζαπατίστα γυναίκα ως υποψήφια για την προεδρία της Δημοκρατίας το έτος 2018.

Όχι, ο EZLN δεν έχει «γυρίσει τούμπα» όσες μοίρες να ’ναι, ούτε θα συνεχίσει τον αγώνα του από την εκλογική οδό.

Επομένως ο EZLN δεν θα χρίσει μια ιθαγενή γυναίκα Ζαπατίστα για την προεδρία της Δημοκρατίας; Δεν θα συμμετέχει άμεσα στις εκλογές του 2018;

Όχι. «

Ωστόσο, θα ήθελα να σχολιάσω την πρώτη ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία, επί της ουσίας, αφορά στη συμμετοχή, ή και γιατί όχι στην διακυβέρνηση της χώρας από ένα κίνημα μιας συγκεκριμένης πολιτείας, που φιλοδοξεί να γίνει το κίνημα μιας χώρας. Σε μια αρχική προσέγγιση, φαίνεται να είναι καταδικασμένο να αποτύχει, καθώς εξουσία και κινήματα βρίσκονται σε μόνιμη θέση θύματος-θύτη. Αυτή τη θέση όμως, το κίνημα των Ζαπατίστας προσπάθησε να αλλάξει. Κάτι που αρχικά αφορούσε μόνο τους επαναστατημένους ιθαγενείς του Μεξικό, αλλά στη συνέχεια φάνηκε ότι προσανατολίζουν τις προσπάθειές τους να γίνει μια νέα θέση για όλο το Μεξικό.

Απ΄ό,τι φαίνεται, αφορά στην συνεργασία ενός αντάρτικου αλλά ειρηνικού(επί του παρόντος) κινήματος με την καθεστώσα πολιτική διακυβέρνηση του κράτους του Μεξικό. Έτσι οι Ζαπατίστας, απευθύνονται σε όλους τους μεξικάνους ιθαγενείς ζητώντας την ψήφο τους και να μπορέσουν να μετέχουν ή και, αν τα καταφέρουν, να αναλάβουν την διακυβέρνηση της χώρας. Βέβαια, η πρότασή τους για άσκηση της διακυβέρνησης «από τα κάτω», θέλει να δηλώσει την με αμεσοδημοκρατική διαδικασία λήψη αποφάσεων. Κάτι που συνέβαινε και υπόσχονται ότι θα συνεχίσει να συμβαίνει. Έτσι με αντιπρόσωπο/υποψήφια μια γυναίκα ιθαγενή, θα ζητήσουν στις επικείμενες εκλογές του 2018 την στήριξή της για την ανάδειξη στην εξουσία του νέου κόμματος.

Το ενδιαφέρον σημείο, του όλου εγχειρήματος, το εντοπίζω στην συνύπαρξη ενός αντιεξουσιαστικού κινήματος σε πολιτικό/κυβερνητικό μοντέλο βασισμένο στην κυριαρχία και υποταγής στην εξουσία. Έτσι κι αλλιώς, ο καθολικός χαρακτήρας που θέλουν να προσδώσουν στον σκοπό τους, ότι δηλαδή αυτά που θα επιδιώξουν έχουν ως στόχο να εφαρμοστούν για όλους τους ιθαγενικούς λαούς του Μεξικό, αποτελεί μια αντίφαση η οποία εισδύει στη δομή της φιλοσοφίας και του σκοπού δημιουργίας του κινήματος.

Ωστόσο, δυσκολεύομαι να αποφύγω τον συνειρμό και την αντιπαραβολή με το ΣΥΡΙΖΑ, στο πεδίο όπου αυτή παραπλάνησε το λαό. Και συγκεκριμένα, κατά τον τρόπο όπου, ένα κόμμα το οποίο αφού «έταξε λαγούς με πετραχύλια», κατάφερε να κάνει το μισό εκλογικό σώμα αριστερούς και στην συνέχεια, αφού αφαίρεσε «την (αριστερή)προβιά από το λύκο» έδειξε με τις πράξεις του ότι δεν είναι και τόσο πρόβατο, αλλά μόνο λύκος. Η δε συνέχεια, όπως είδαμε όλοι, που ακολούθησε ήταν η διάσπαση του κόμματος και η αναγκαστική συνεργασία με άλλα (ΑΝΕΛ) αντίθετης (φαινομενικά) ιδεολογίας.

Paul Klee, Angelus Novus

Paul Klee, Angelus Novus

Εδώ θέλω να παραθέσω ένα απόσπασμα από κείμενο των Ζαπατίστας το οποίο οδηγεί σε κάποιους προβληματισμούς σε σχέση με τη συνέπεια στις ιδέες και τον τρόπο οργάνωσης που μέχρι τώρα εφάρμοσαν και προσπάθησαν (αποτελεσματικά μέχρι σήμερα) να περιφρουρήσουν.

Και συγκεκριμένα:

Σε κάποιο σημείο του άρθρο με τίτλο «Τι είναι αυτοί οι Ζαπατίστας» (Κυριακή, Αυγούστου 06, 2006) που δημοσιεύτηκε στο site » nada para nosotros»  >>>γράφει :

[…]Είπαμε λοιπόν ότι θέλουμε να μας ακούσει η κυβέρνηση, αλλά αυτή δεν θέλει να μπούμε εκεί που είναι οι βουλευτές και οι γερουσιαστές, λέει ότι εδώ δεν μπαίνουν Ινδιάνοι, κυρίως το λέει αυτό το κόμμα που ονομάζεται ΡΑΝ, του Φοξ δεν του αρέσει να μιλάνε οι ιθαγενείς. Και όλοι είπαν ότι πρέπει να μιλήσουμε και τελικά μίλησε μια μικρόσωμη γυναίκα, δεν μίλησα εγώ, αλλά μια γυναίκα που λέγεται διοικήτρια Εστέρ, και αυτή είπε «εγώ δεν μιλάω σαν Ζαπατίστρια, δεν μιλάω σαν Εστέρ, μιλάω εκ μέρους όλων των ιθαγενών γυναικών». Και μίλησε πολύ ωραία, κανείς βουλευτής ή γερουσιαστής δεν μίλησε σαν αυτή τη συντρόφισσα, και μίλησαν κι άλλες συντρόφισσες και σύντροφοι.

Και γυρίσαμε άλλη μια φορά ικανοποιημένοι στην Τσιάπας, και τότε η κυβέρνηση έκανε απατεωνιά: συμφωνούν όλα τα πολιτικά κόμματα, το PRI, το ΡΑΝ, και το PRD, και λένε «δεν μας συμφέρει να κάνουμε τον νόμο, γιατί οι ιθαγενείς λαοί θα οργανωθούν και ο τρόπος των ιθαγενών λαών δεν είναι αυτός ενός πολιτικού κόμματος, οπότε δεν θα τους ελέγχουμε». Έτσι αλλάζουν τον νόμο και πάνε και εγκρίνουν έναν νόμο ίδιο με τον προηγούμενο. Και εμείς είπαμε ότι δεν αξίζει τον κόπο, σε τι χρησιμεύει να κάνεις διάλογο με την κυβέρνηση αν δεν εκπληρώνει τον λόγο της;

Είπαμε, λοιπόν, ότι θα εφαρμόσουμε εμείς οι ίδιοι στις κοινότητές μας τις Συμφωνίες του Σαν Αντρές και άρχισαν τα ίδια τα χωριά να οργανώνονται και να διορίζουν τις αρχές τους και ότι δεν θα ζητήσουμε πια τίποτα από την κυβέρνηση. Αρχίσαμε να κάνουμε σχολεία, νοσοκομεία, να βελτιώνουμε την εκπαίδευση. Και όλα αυτά τα κάναμε με κόσμο που μας στήριξε, κόσμο που έφτανε εκεί και έκανε προγράμματα και δούλευε, και έτσι γίνανε όλα αυτά.[…]

Η υπογράμμιση είναι δική μου, και με αυτή θέλω να επισημάνω ότι, είναι γνωστό πως η πολιτική εξουσία(αλλά και κάθε εξουσία) μόνο δια του ελέγχου είναι δυνατόν να χειραγωγήσει τα κινήματα, τις ομάδες, τις μάζες κ.λ.π, στις οποίες ή μέσω των οποίων, θα πραγματοποιήσει τους σκοπούς της, προκειμένου ανεμπόδιστα να προχωρά στην επίτευξη των στόχων της. Έτσι, τους κάνει συνεργάτες ή υπαλλήλους της και θέτοντάς τους σε σχέση εξάρτησης τους μετατρέπει σε ελεγχόμενους και συνενόχους της.  Εδώ λοιπόν τίθεται ένα ερώτημα σχετικά με το πώς οι Ζαπατίστας ή και ένα οποιοδήποτε κίνημα με στόχο να δώσει την εξουσία στους «από κάτω», θα συνυπάρξει και θα συνεργαστεί με τους «από πάνω» οι οποίοι πλέον παρά τις όποιες φαινομενικές διαφοροποιήσεις τους, συγκλίνουν στο ενωτικό των κομμάτων πρόσωπο, αυτό του καπιταλισμού, το οποίο προσκηνιακά αλλάζει προσωπεία, στο δε παρασκήνιο της πολιτικής σκηνής, λειτουργεί σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση τα κινήματα, τις ομάδες και τους Ζαπατίστας εν προκειμένω. Οι αξίες τους όπως η ελευθερία, αυτονομία, ισότητα, δικαιοσύνη δεν συνάδουν με το πνεύμα της εξουσίας και τις πρακτικές της και εδώ είναι που θα γίνει η πραγματική μάχη και θα αναμετρηθεί η αυτονομία, ελευθερία με την εξουσία και το καπιταλιστικό αδηφάγο θηρίο· εάν δεν έχει ήδη δοθεί και έχει χαθεί…

.

marcos-10_

.

Το υπέροχο φιλί της η εξουσία το δίνει

μέσα σε ελαιώνες

450px-flag_of_the_ezln-svg

Κείμενο©Κ.Κ-Carina

Advertisements