Ετικέτες

, , , , ,

 

 ©Photo by Konstantinidou Katerina- Καπνοδόχοι, Έδεσσα 14-8-2015

©Photo by Konstantinidou Katerina- Καπνοδόχοι, Έδεσσα 14-8-2015

Δυο σημειώσεις περί δικαίου

Το δικαιοτερο του δικαιου ειναι σαφως αδικο.

                  Συχνά χρησιμοποιούμε τις εκφράσεις «αυτό είναι πιο δίκαιο από το άλλο», ένα δικαιότερο σύστημα» ένα συγκριτικό βαθμό αναφοράς στο δίκαιο τέτοιο που επιτρέπει τη σκέψη ότι είναι δυνατόν δύο θέσεις να είναι δίκαιες αλλά μία να είναι περισσότερο δίκαιη από την άλλη. Αυτή η πρόσβαση στον συγκριτικό βαθμό αναφοράς του μετρήσιμου  του δικαίου είναι που παραπέμπει στην σχιζοειδή θέση ότι είναι δυνατον κάποιος να είναι δίκαιος αλλά να υπολείπεται και του δικαίου από την άλλη.

              Άλλες πάλι, που διαπιστώνουμε ένα πλεόνασμα δικαίου και νομίζουμε ότι το ποσοτικό στο δίκαιο υφίσταται. Ότι η δικαιοσύνη βαθμολογείται για την εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα. Ότι μπορεί να (απο)λαμβάνει υψηλές θέσεις στην κλίμακα, την πυραμίδα της ηθικής αξιολόγησής της.

             Αυτή η συντριβή του άδικου για τον υπερθετικό του δικαίου, που αποδομεί τόσο το επιβεβλημένο από το εγώ και τον έτερο στην συνείδηση του υποκειμένου, είναι που απαιτεί τον έλεγχο της απόλυτης διαμόρφωσης ενός ολοκληρωτικού δικαίου, μιας ολοκληρωτικής κοινωνίας δικαίου, η επιβολή του οποίου γίνεται δια της βίας.

Πλανώνται πλάνην οικτρά οι παραστάτες της δίκαιης βίας όταν στην αυτοαναφορική τους θέση ως δίκαιοι, ανατρέπουν την ουσία της ιδέας και του νοήματος που φέρει. Η ενίσχυση της δίκαιης βίας ή η υποστήριξη της βίας του δικαίου, ενέχει τον κίνδυνο να γίνει το άναρθρο του επιθανάτιου ρόγχου της ανθρωπότητας.

Το δικαιοτατο του δικαιοτερου του δικαιου
ειναι η βαρβαροτητα

                       «Η δικαιοσύνη είναι η αρχή[Prinzip] κάθε θεϊκής θέσης σκοπών και η εξουσία αρχή[Prinzip] κάθε μυθικής θέσπισης νόμων. Μια εφαρμογή της δεύτερης αρχής με τρομερές συνέπειες συναντάται στο πολιτειακό δίκαιο. Στον τομέα αυτό η χάραξη των συνόρων, δηλαδή το καθήκον ειρηνικής κατάληξης όλων των πολέμων της μυθικής εποχής είναι το πρωταρχικό φαινόμενο κάθε νομοθετικής βίας. Στην περίπτωση αυτή φαίνεται καθαρά ότι αυτό που εγγυάται κάθε νομοθετική βία περισσότερο από κάθε απόκτηση ιδιοκτησίας είναι η εξουσία. Όπου χαράσσονται τα σύνορα, ο αντίπαλος δεν εκμηδενίζεται εντελώς του αναγνωρίζονται δικαιώματα, ακόμα και όταν η εξουσία του νικητή είναι απόλυτη. Και μάλιστα, κατά διαβολική αμφισημία, ίσα δικαιώματα: και για τα δύο συμβαλλόμενα μέρη υπάρχει η ίδια γραμμή την οποία δεν επιτρέπεται να περάσει κανείς .» Walter Benjamin-Για μια κριτική της βίας

                       Η έννοια του δικαίου είναι λειτουργική όταν δηλώνει τον τρόπο που ισορροπούν διαλεκτικά τρεις συνθήκες ταυτόχρονα: το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο εφαρμόζεται, το περιεχόμενο -οι νόμοι- και ο σκοπός.

                       Ο συγκριτικός του δικαίου δηλώνει την απουσία πνεύματος δικαίου. Οι κοινωνίες και τα έμψυχα ή άψυχα παράγωγά της είναι μόνο και μόνο οι τόποι που διαπράττονται τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

                      Εάν η ανθρωπότητα δεν αναπτύξει το προστατευτικό εκείνο πλαίσιο που θα της επιτρέπει να ανακόψει την πορεία μιας εν δυνάμη βαρβαρότητας όπως αυτή που ύπουλα, αργά και καμουφλαρισμένα βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2009 μέχρι σήμερα, τότε δεν έχει μέλλον. Πολύχρωμα πέπλα ενδύεται για να εφαρμόσει τα εγκλήματά της. Η μνήμη γίνεται ισχύς όταν βρίσκεται στο πεδίο της πρόληψης. Η ποινικοποίηση, η τιμωρία, δηλώνει το τετελεσμένο.

Κείμενο:©K.K(Carina)


Advertisements